Yandex, Türkiye’deki medya iş ortakları için geliştirdiği yeni yayıncı programını İstanbul’da tanıttı. Geniş dağıtım ağı, yapay zeka destekli içerik üretimi ve güçlü analiz araçlarıyla donatılan program, yayıncılara görünürlük artışı ve gelecekte gelir paylaşımı imkânı sunacak. Yapay zeka destekli “Yandex Gündem” platformu, içeriklerin daha fazla kullanıcıya ulaşmasını hedefliyor.
YAYINCILAR İÇİN YENİ BİR DÖNEM: YANDEX GÜNDEM
Yandex tarafından geliştirilen ve 31 Mayıs itibarıyla yayına alınacak olan “Yandex Gündem” haber akışı sistemi, Türkiye’deki yayıncılar için yepyeni bir trafik kaynağı sunacak. Yayıncılar, içeriklerini bu yeni platform üzerinden son kullanıcılara ulaştırabilecek ve ekosistem içindeki görünürlüklerini artırabilecek.
Her içerik, yayıncının orijinal kaynağına referans verilerek paylaşılacak. Böylece içerik mülkiyeti korunacak ve yayıncıların arama sonuçları da dahil olmak üzere Yandex’in farklı hizmetleri aracılığıyla keşfedilme olasılığı artacak.
YAZEKA: YAPAY ZEKA DESTEKLİ İÇERİK ÜRETİMİ
Yandex’in içerik üretimi alanındaki yeni aracı Yazeka, SEO uyumlu içerik üretimini kolaylaştırmak için tasarlandı. Gerçek zamanlı arama trendlerine göre ilgi çekici başlıklar, metinler ve görseller üreten Yazeka, yayıncılara hem editoryal hem teknik kontrol sunuyor.
Yazeka, sadece haber siteleriyle değil; farklı platformlarla da entegre çalışabiliyor. Yayıncılar, performanslarını analiz etmek, görünürlüklerini artırmak ve içeriklerini optimize etmek için tüm verilere tek panelden ulaşabilecek.
TV VE RADYO İÇİN ÖZEL YAZILIM
Yandex’in bir diğer yeniliği ise “Medya için Yandex” aracı. Bu sistem, televizyon ve radyo yayıncılarına, kullanıcı aramalarına dayalı olarak gerçek zamanlı trend konular hakkında sunuma hazır içerikler sunuyor. Böylece medya kuruluşları izleyici ve dinleyici ilgisine uygun içerikleri hızla yayınlayabilecek.
GELİR PAYLAŞIMI 2025 SONUNDA BAŞLAYACAK
Yandex Türkiye’nin açıklamasına göre, platformun trafiği ve yayıncı etkileşimi arttıkça 2025’in sonlarına doğru gelir paylaşımı modeli de devreye girecek. Böylece Yandex Gündem üzerinden elde edilen trafik, yayıncılar için doğrudan gelir getiren bir yapıya dönüşecek.
“NİTELİK, NİCELİĞİN ÖNÜNDEDİR”
Yandex Türkiye CEO’su Alexander Popovskiy, medya kuruluşlarının emeğine değer verdiklerini vurgulayarak şunları söyledi:
“120’nin üzerinde yayıncımızın içerikleri bizim büyümemize katkı sağlıyor. Biz de büyüdükçe onlara kaliteli trafik kazandırıyoruz. Hedefimiz yayıncılarla birlikte büyüyebileceğimiz, karşılıklı faydaya dayalı bir kazan-kazan ortamı oluşturmak.”
Popovskiy, içeriklerin manipüle edilmeden, gerçek zamanlı kullanıcı sorgularına uygun biçimde sunulacağını ve içerik mülkiyetinin kesinlikle korunacağını da vurguladı.
TÜRKİYE’DE YAYINCILAR İÇİN YENİ BİR DİJİTAL SAYFA AÇILIYOR
Yandex’in yeni yayıncı programı, Türkiye’de medya kuruluşlarına içeriklerini daha geniş kitlelere ulaştırma, görünürlük kazanma ve uzun vadede gelir elde etme fırsatı sunuyor. Yapay zeka desteği, içerik mülkiyetine saygı ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle geliştirilen bu sistem, yerel dijital medyanın dönüşümünde önemli bir rol oynamayı hedefliyor.