Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını istatistiksel veriler ışığında analiz eden SocialBrands, 1-30 Kasım döneminin en başarılı markalarını açıkladı. Facebook, X ve Instagram’da sergiledikleri etkileyici performanslarıyla Koç Holding, Baykar ve Netflix ilk üç sırada yer aldı.
Sosyal medyanın değişen ve hızla gelişen dinamiklerine ayak uydurmak, markaların dijital dünyadaki rekabet avantajını korumaları için kritik bir önem taşıyor. Tüketicilerin dikkatini çekmek, onlarla güçlü bir bağ kurmak ve bu etkileşimi sürdürülebilir hale getirmek, markaların etkili iletişim stratejileriyle kendilerini öne çıkarmalarını gerektiriyor.
BoomSonar Suite tarafından sağlanan SocialBrands, her ay markaların sosyal medya performanslarını; takipçi sayısı, büyüme, içerik türleri, elde edilen etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriterle değerlendiriyor. Türkiye’nin sosyal medya sahnesindeki rekabeti objektif şekilde ölçümleyerek başarı sıralamasını ortaya koyuyor.
SocialBrands’in 1-30 Kasım dönemine ait Aralık Ayı Top100 sonuçlarına göre, listenin zirvesinde bu ay Koç Holding yer aldı!
52 bin sosyal medya hesabı, 1 milyon 510 bin ileti ve 1 milyardan fazla etkileşim incelendi
SocialBrands, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 52 bin 262 hesaptan paylaşılan 1 milyon 510 bin ileti ve 1 milyar 670 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.
Ayın lider markaları: Koç Holding, Baykar ve Netflix
SocialBrands’te yer alan markaların Facebook, X ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı duygusal reklam filmiyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini kazanarak tüm mecralarda yüksek etkileşim elde eden Koç Holding oldu. Savunma sanayinin lider markalarından Baykar, teknolojisine ilişkin yaptığı paylaşımlarla öne çıktı. Netflix, platformunda yer alan içerikler hakkında sürdürdüğü eğlenceli iletişimle sosyal medyada etkili performans göstermeye devam ederek üçüncü sırasında yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası şöyle:
Koç Holding
Baykar
Netflix
Aselsan
Madame Coco
Petrol Ofisi
English Home
Garanti BBVA
Türk Hava Yolları
VanCat Türkiye
SocialBrands Aralık Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamına https://www.boomsocial.com/socialbrands adresinden ulaşabilirsiniz.
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü
Markalar, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü, aramızdan ayrılışının 86. yılında sosyal medya kanalları üzerinden yaptıkları duygu yüklü paylaşımlarla andı. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 10 binden fazla içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Koç Holding 10 Kasım’a dair hazırladığı anlamlı reklam filmiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini kazandı. Atatürk’ün son yolculuğuna eşlik eden iki çocuğun hikayesini anlattığı #BırakmayızSeni reklam filmi, Atatürk ve halkı arasındaki güçlü bağa dokunaklı bir vurguyla dikkat çekiyor.
Şişecam, Atatürk’ün fikirleri ve mirasıyla toplumun her kesiminde yaşamaya devam ettiğini vurgulayan anlamlı bir filmle sosyal medyada öne çıktı. Garanti BBVA, Atatürk’ün çocuklara ve geleceğe olan inancını duygusal bir şekilde vurgulayan reklam filmiyle sosyal medyada beğeni topladı.
Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya endeksi: SocialBrands!
Web ve sosyal medya takip platformu BoomSonar (www.boomsonar.com/tr) teknolojisine dayanan SocialBrands, 2016 yılından beri Türkiye’deki markaların sosyal medya performansını ölçümlemeyi sürdürüyor. Yalnızca hayran sayısı ya da etkileşim gibi tek bir veriye göre hareket etmenin çok ötesinde, sosyal medyanın tüm dinamikleri göz önünde bulundurularak oluşturulan eşsiz algoritma yapısıyla SocialBrands, markalar için şeffaf ve tarafsız bir değerlendirme sunuyor.
Marka hesaplarından elde edilen veriler; hayran sayısı, hayran artışı, ileti sayısı, ileti türleri, etkileşim sayısı, etkileşim türleri, sayfa bilgileri, etiket ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kritere göre değerlendiriliyor. Her biri farklı ağırlık oranına sahip değerlendirme kriterlerinin yanı sıra markalar aynı zamanda sektörlerinin performansıyla da kıyaslanıyor.
Siz de markanızın sosyal medya performansını SocialBrands ile inceleyebilir, gerçek rakip kıyaslamaları yapabilirsiniz.