Gökhan Elbir'in köşe yazısı
AVIS 2024 Türkiye Pist Şampiyonası’nın dördüncü ve beşinci ayak yarışları, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Spor Toto, ICRYPEX, AVIS, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 23-24 Kasım tarihlerinde İstanbul Park’ta gerçekleştirildi. Cumartesi kar ve pazar günü de yağmurun etkisi ile zorlu hava şartları altında geçen yarışlar, oldukça çekişmeli anlara sahne oldu.
Super Grup’ta Murat Gürakan ve Berkay Akça hafta sonunu ikişer birincilikle tamamlarken, Maxi grupta Zekai Özen iki birincilik, Turgut Konukoğlu ve Kemal Gürsoy da birer birincilik elde ettiler. Texaco Team AMS’nin her iki yarışın da takımlar birincisi olduğu organizasyon sonunda, Super Grupta Egemot H2K Racing Team’den Berkay Akça, Maxi Grupta ise Texaco Team AMS’den Zekai Özen şampiyonluklarını matematiksel olarak garantilemiş oldular.AVIS 2024 Türkiye Pist Şampiyonası puan durumları, TOSFED Sportif Kurulu tarafından ilan edildikten sonra resmiyet kazanacak.
PİST YARIŞLARI VE OTOMOBİL SINIFLARI HAKKINDA;
Avis Türkiye Pist Şampiyonası 3 Yarış 5 Ayak dan oluşmakta.Süper Grup ve Maxi Grup olarak 2 grup da Pilotlar yarışmaktadır.
Tüm gruplarda yarışacak otomobiller, güncel FIA Grup A kurallarına göre hazırlanmış, üreticisi tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli bir zaman dilimi içinde, son üretildiği tarihten itibaren 25 yıl daha yarışabilen, halka normal satış için birbirinin aynı olarak imal edilmiş, FIA homologasyon fişine sahip olan veya olmayan otomobillerdir.
FIA Grup A minimum yıllık üretim adedi geçersiz, seri imalat tarifi geçerlidir. Nitrojen ve LPG kullanımı yasaktır. FIA Grup N kurallarına göre hazırlanmış, homologe olmayan, 0-1600 cc’ye kadar olan 2-5 kişilik seri imalat otomobiller, Bu kategoride araçlar fabrika çıkışı benzinli, turbolu veya kompresörlü motora sahip olmalıdır (0.8T, 0.9T, 1.0T, 1.2T, 1.4T, 1.5T, 1.6T). Kurallarda belirtilen serbestlikler dışında otomobillerin tüm parçaları orijinal fabrika seri üretimi olması zorunludur. Sonradan turbo veya kompresör takılan araçlar bu kategoride yer alamaz. Grup A yarış otomobilleri bu gruba katılamaz. Maxi Grup Maxi Grup Katılabilir Otomobiller FIA J Eki madde 251, 252, 253, 254 ve 255’e uygun atmosferik, 1601 - 2000 cc’ye kadar olan otomobiller. FIA Grup A kurallarına göre hazırlanmış, homologe olmayan, 1601 - 2000 cc’ye kadar olan 2-5 kişilik seri imalat otomobiller. Süper 1600, 2000 cc’ye kadar KIT CAR, Süper 2000, ETCC, 2013 ve öncesi WTCC, 1.6 T Grup A, TCR ve GT4 ve Türkiye Seat Cup yarışlarında yer almış Seat Leon Cupra Cup MK1 otomobiller. (Homogasyonlarına uygun olarak değerlendirilecektir.) FIA J Eki madde 251, 252, 253, 254, 254 a ve 255’e uygun 1800 cc’den - 2000 cc’ye kadar olan Turbo veya Kompresörlü motora sahip standart otomobiller. Süper Grup FIA J Eki Madde 251, 252 ve 253’e uygun atmosferik 0-1600 cc’ye kadar olan otomobiller. FIA Grup N kurallarına göre hazırlanmış, homologe olmayan, 0-1600 cc’ye kadar olan 2-5 kişilik seri imalat otomobiller.
BU KEMER SANA ÇOK YAKIŞACAK’
Emniyet kemeri kullanmayanlar. kaza anında yaşanan savrulma nedeniyle araçtaki herkes için risk oluşturur. Emniyet kemeri kullanmak sadece seni değil araçtaki herkesi korur. SANA EMNİYET KEMERİNİ TAKMAK YAKIŞIR.