Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi Nisan ayı oturumu, bugün Kocaeli Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın başkanlık ederken, 99 gündem maddesi ele alındı. Oturumun öne çıkan başlıklarından biri, denetim komisyonu raporunun görüşülmesiydi. Raporun sunumunu AK Parti’li Hayrettin Ünlü yaparken, CHP’li Meclis Üyesi Mehmet Nazım Gençtürk ise rapor üzerine eleştirilerini dile getirdi.
“GİDERLERDE ANORMAL ARTIŞ VAR”
CHP’li Gençtürk, belediyenin mal ve hizmet alımlarında dikkat çeken bir artış yaşandığını belirterek, “Oranlar yaklaşık yüzde 80 artmış durumda. Eğer TÜİK verileri doğruysa, bu artış fazladan harcama yapıldığını gösteriyor. Bu da ya mali disiplin eksikliğini ya da seçim öncesi yapılan yatırımları işaret ediyor” dedi. Gençtürk, personel giderlerinin 2.5 milyar TL, dış hizmet alımlarının ise 7.5 milyar TL’ye ulaştığını belirtti.
“KAYNAKLAR ATIL BEKLETİLİYOR”
Gençtürk, belediyenin emanet hesaplarında bulunan paranın yüzde 2600 oranında arttığına dikkat çekerek, bu durumun bütçe yönetimi açısından sağlıklı olmadığını vurguladı. Belediyenin banka hesaplarında 1 milyar TL’nin üzerinde kaynak olduğunu söyleyen Gençtürk, “Borcu olan bir belediyenin bu kadar kaynağı pasif tutması doğru değil. Finansal yatırım yapılmıyorsa ya da borçlar kapatılmıyorsa bu kaynak neden bekletiliyor?” diye sordu.
“REKLAM HARCAMALARI KAMU YARARINA DEĞİL”
Belediyenin tanıtım ve reklam harcamalarına da değinen Gençtürk, ciddi rakamların şahsi propaganda için harcandığını savundu. “Televizyonlara fahiş rakamlar ödenmiş. Belediyecilik hizmet değil, tanıtım odaklı yürütülüyor. Bu kaynaklar halkın vergilerinden oluşuyor” diyerek kamu kaynaklarının amacına uygun kullanılmadığını ifade etti.
“MEDYA HARCAMALARINDA ŞEFFAFLIK ŞART”
Gençtürk, yerel basına destek verilmesini olumlu karşıladığını belirtirken, bazı haber sitelerine yapılan yüksek ödemelerin etik sınırları aştığını söyledi. Teleferik projesi için bir medya organına 1 milyon TL, bir diğerine 2.5 milyon TL ödeme yapıldığını örnek gösterdi. Ayrıca, deprem sonrası yapılan haber başlıkları için dahi ödeme yapıldığını belirterek, “Hatay ile gönül köprüsü kurulsun diye 300 bin TL harcandı. Bu yaklaşım etik değil” dedi.
“REKLAM BAŞLIKLARINA MİLYONLAR AYRILMIŞ”
Konuşmasında bazı tanıtım sloganları üzerinden yapılan ödemeleri de paylaşan Gençtürk, “Sadece ‘Yeni 100 yıla Kocaeli damgası’ başlığı için 500 bin TL, ‘Kocaeli’nin borcu yoktur’ cümlesi için bir 500 bin TL daha ödenmiş. Bunlar reklam değil, kamu kaynaklarının kişisel imaj için harcanmasıdır” ifadelerini kullandı.
“KAMU PARASI TİTİZLİKLE KULLANILMALI”
Konuşmasının sonunda kamu bütçesinin daha dikkatli harcanması gerektiğini vurgulayan Gençtürk, “Kocaeli halkı geçim derdiyle boğuşurken, belediyenin böyle büyük reklam harcamaları yapması vicdanları yaralıyor. Bu tarz uygulamalardan rahatsızlık duyuyorum” dedi.